poniedziałek, 2 marca 2015

Prosta zupa serowa ze szczypiorkiem

Czy miewacie czasem takie dni, że nie chce się wam stać długo przy garach i spieszycie się ze zrobieniem obiadu? Szybka, prosta i smaczna zupa serowa (z serków topionych) to idealna zupa rozgrzewająca na te przejściowe dni (między zimą, a wiosną).  
Składniki:
- 1,5 l bulionu,
- 400 g serków topionych (4 serki po 100 g np. Emmentaler i Gołda),
- pęczek szczypiorku,
- 1-2 łyżki śmietany, 
- kawałek sera Maasdamer (do potarkowania),
- przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołowa.

dodatkowo:
- 200 g Tortellini z Ricotta i szpinakiem bądź bagietka/pieczywo. 

Wykonanie:
Do zagotowanego bulionu dodajemy 4 serki topione, mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Gotujemy chwilę na małym ogniu. Na koniec dodajemy 1-2 łyżki śmietany. (aby jej nie zważyć odlałam szklankę zupy, wymieszałam ze śmietaną, a następnie wlałam ponownie do gotującej się zupy). Na koniec dodałam mieloną gałkę muszkatołową, pieprz, ew. sól (gdyby bulion lub serki były mało słone). Zupę podałam z poszatkowanym szczypiorkiem, potarkowanym żółtym serem (w kostce), oraz ze świeżymi Tortellini z Ricotta i szpinakiem (Biedronka). Możemy również podać z grzankami/bagietką/pieczywem razowym itp. Tortellini możemy ugotować razem w zupie zgodnie z zaleceniem producenta na opakowaniu ok. 3-5 min. Na koniec najlepiej wyjąć je, gdy zostawimy Tortellini  w zupie mogą za bardzo rozmięknąć.

Ps. Zupa najlepiej smakuje na drugi dzień, gdy smaki połączą się, a zupy już prawie nie ma :-)




     





8 komentarzy:

  1. Zupa wygląda znakomicie ! Już mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. dziękuję :-) Tak jak wygląda tak i smakuje!

      Usuń
  3. Te nożyczki to są specjalnie do szczypiorku? Gdzie można je kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak specjalne do szczypiorku i ziół :) Dostałam w prezencie, śmieszny gadżet ;-)

      Usuń
  4. pysznie wygląda, takich dań teraz jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, równie dobrze smakuje! Oj tak jak najwięcej na chłodne dni, ale oby szybciej była wiosna i wiosenno-letnie potrawy :) Uwielbiam Ten okres! I szaleństwa kulinarne :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari