piątek, 28 sierpnia 2015

Kawa mrożona z malinami

Powoli, małymi kroczkami zbliżamy się do końca lata, a przynajmniej końca wakacji. Na koniec sezonu upałów zapraszam na pyszną mrożoną kawę z malinami!
Składniki:
(na 2 duże szklanki)
- 2-3 łyżeczki zmiksowanych mrożonych malin (garstka malin wcześniej zamrożona),
- 2 łyżeczki syropu malinowego (przepis poniżej, klikając w zdjęcie poniżej),
- 1 szklanka schłodzonego mleka (użyłam 2%),
- 2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej,
- 1/2 szklanki wrzątku,
- 2-3 łyżeczki brązowego cukru,
- ewentualnie kilka kostek lodu,
- bita śmietana do dekoracji.

Wykonanie:
Garstkę malin delikatnie myjemy, przekładamy do pojemniczka/woreczka, zamrażamy. Zazwyczaj robię to poprzedniego dnia. Zaparzamy kawę: 1/2 szklanki wrzątku z dodatkiem 2-3 łyżeczek cukru (do smaku, pamiętając że syrop malinowy i bita śmietana są słodkie). Odkładam do ostudzenia, a następnie jeszcze do lodówki na 30 min. Następnie wyjmuję zamrożone maliny, przekładam do blendera. Polewam odrobiną zimnego mlekiem, aby łatwiej było miksować. Na tym etapie możemy dodać także trochę cukru (ja pominęłam, gdyż moja kawa, bita śmietana i syrop są słodkie). Z malin utworzy się dość gęsta konsystencja. Do szklanki dajemy 2-3 łyżeczki zmiksowanych malin, następnie 2-3 łyżeczki syropu malinowego. Następnie w blenderze miksujemy schłodzoną kawę, 1 szklankę mleka oraz kilka kostek lodu. Przelewamy do szklanki na maliny. Następnie na górę dodajemy bitą śmietanę, polewamy jeszcze odrobinę syropu malinowego. Kawa najlepiej smakuje, gdy przed wypiciem wszystko pomieszamy :-)

Syrop malinowy










2 komentarze:

  1. A takiej jeszcze nie próbowałam, mam sporo do nadrobienia. Od siebie z kolei mogę polecić kawę Izzo od https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-IZZO-200.html Smakuje wybornie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari