wtorek, 11 sierpnia 2015

Risotto z kurkami

Sezon na kurki już w pełni. Dziś zaproponuję proste risotto z kurkami.
Składniki:
- 1,5l bulionu,
- 1 szklanka kurek,
- 1 cebula,
- 1 szklanka ryżu do risotto,
- starty ser cheddar (ok. 2 łyżek),
- 1 szklanka białego wytrawnego wina, 
- 1-2 łyżki masła,
- natka pietruszki,
- przyprawy sól, pieprz.

Wykonanie:
Gotowy wcześniej bulion (warzywny/mięsny) zagotowujemy. Kurki oczyszczamy, w tym celu użyłam pędzelka kuchennego o sztywnych włoskach. Możemy je także delikatnie spłukać wodą. Następnie większe grzyby kroimy na połówki, mniejsze pozostawiamy w całości. Cebulę tniemy na piórka/kostkę. Na rozgrzaną patelnię typu wok wrzucamy cebulę. Chwilę podsmażamy. Następnie dodajemy kurki, dusimy ok. 5 min. Dodajemy ryż do risotto, zalewamy 1 szklanką białego wina, gotujemy do momentu wchłonięcia. Następnie zalewamy 1 chochlę stołową bulionu, mieszamy i gotujemy do wchłonięcia się. Czynności z dolewaniem bulionu powtarzamy z 3-5 razy. Risotto dusimy łącznie ok. 30 min., do miękkości (na al dente). Wyłączamy gaz. Na koniec dodajemy 1 łyżkę masła, mieszamy, czekamy 1 min. i dodajemy ser, ponownie mieszamy. W międzyczasie duszenia i dolewania bulionu możemy doprawić risotto solą i pieprzem, pamiętając, że bulion i ser jest już słony (ja już niczego nie dodawałam). Danie posypujemy poszatkowaną natką pietruszki.












6 komentarzy:

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari