piątek, 12 lutego 2016

Hummus czyli pasta z ciecierzycy

Na smaczną wieczorną przekąskę proponuję domowy hummus :) Bardzo prosta i szybka pasta z ciecierzycy.
Składniki:
- 1 puszka ciecierzycy (ok. 250 g),
- 3 łyżeczki pasty Tahini (bądź 50 g zmielonego białego sezamu),
- 1 ząbek czosnku,
- sok z 1/2 cytryny,
- odrobina zimnej wody (do uzyskania odpowiedniej konsystencji), 
- przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka,
- 2 łyżki oliwy z oliwek.

Wykonanie:
Ciecierzyce odsączamy z wody (wodę pozostawiamy do innego wykorzystania np. na mus czekoladowy przepis tutaj). Wszystkie składniki przekładamy do blendera, miksujemy. Dodajemy sok 1 łyżkę oliwy z oliwek, sok z cytryny, oraz wodę - do uzyskania bardziej rzadkiej konsystencji hummusu. Po uzyskaniu jednolitej masy, przyprawiamy do smaku. Na górę posypujemy ostrą papryką, polewamy 1 łyżką oliwy z oliwek.











7 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia! Przekonałaś mnie, jutro robię hummus :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez na weekend planuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hummus zawsze i wszędzie! Jestem od niego totalnie uzależniona ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko takie apetyczne - bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari