czwartek, 13 września 2018

Kruchy placek ze śliwkami

Na weekend polecam szybkie kruche ciasto ze śliwkami z dodatkiem migdałów. Prawda, że brzmi pysznie? Tak pyszne, że znika z blaszki jeszcze gorące, dlatego mam zdjęcia prawie pustej blaszki ;)



Składniki:
- 2,5 szklanki mąki,
- 1 kostka masła,
- 1 szklanka cukru pudru,
- 1 opakowanie cukru migdałowego (Delecta),
- 1 kg śliwek,
- 1 jajko.

Dodatkowo:
- 2-3 łyżki pokruszonych na miazgę migdałów (gotowa mąka migdałowa),
- cukier puder (do oprószenia ciasta).

Wykonanie:
Wszystkie składniki wrzucamy do misy miksera, ugniatamy ciasto. Uformowaną kulę, dzielimy na 2 równe części, owijamy w folię spożywczą i wkładamy na ok. 30-60 min. do lodówki. Następnie na wyłożoną blaszkę/tortownicę papierem do pieczenia wykładamy połowę ciasta (kruszymy/ugniatamy palcami, bądź trzemy na tarce). Spód nakłuwamy widelcem, podpiekamy ok. 15 min do zarumienia. Na podpieczone ciasto podsypujemy mąką migdałową, wykładamy połówki śliwek skórką do dołu (w przypadku dużych kroimy na ćwiartki),  kruszymy/trzemy na tarce drugą cześć ciasta, pieczemy ok. 45-60 min. w 180°C, do zarumienienia. Wyjmujemy, studzimy (jeśli damy radę się opanować i nie zjeść gorącego). Wystudzone prószymy cukrem pudrem.  
















13 komentarzy:

  1. A co z drugą połową ciasta, rozumiem ze ma byc na sliwkach ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie bardzo precyzyjnie podany ten przepis , gdyby nie zdjęcie pomyślałabym , ze takie "gołe" śliwki pieczemy.

      Usuń
    2. przepis już poprawiłam, staram się na zdjęciach pokazać proces robienia potrawy krok po kroku, także widać było że druga część ciasta była wyłożona na śliwki. Dzięki na zwrócenie uwagi, że coś mi umknęło :)

      Usuń
  2. nie dziwię się, że zniknęło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie wymiary blaszki? Rozumiem, ze to dawna kostka masła 250g? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam blaszki 23x36 cm (liczona na zewnątrz, w środku wymiar ciut mniejszy.

      Usuń
  4. Takie ciasta są najpyszniejsze, skromne, ale smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne ciasto, ale ja wolałabym brzoskwinie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari