sobota, 5 lutego 2022

Domowe ptasie mleczko serca

Ależ te domowe ptasie mleczko jest pyszne! Zamiast galaretki malinowej możecie użyć jakiejkolwiek. 

 

Składniki:
- ok. 330 ml śmietany 36%,
- cukier (do smaku),
- 1 galaretka malinowa + 1/2 szklanki wrzątku, 
- 1 tabliczka czekolady gorzkiej min 60% kakao (lub mieszanej) + 1 łyżeczka oleju kokosowego,

Wykonanie:
Galaretkę rozrabiamy w minimalnej ilości wody użyłam tak 1/2 szklanki wrzątku. Studzimy, a najlepiej aby zaczęła nam trochę tężeć w lodówce. Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy trochę cukru do smaku (gdyż galaretka jest słodka). Następnie do galaretki dodajemy trochę ubitej śmietany, aby zahartować je, a następnie wszystko łączymy, delikatnie mieszając. Naczynie wyłożyłam folią spożywczą, rozłożyłam równomiernie moją masę śmietanową na wysokość ok 1-1,5 cm. Następnie włożyłam do chłodzenia i stężenia pianki. Wykrawamy serca za pomocą foremki w kształcie małego serca. Przed obtoczeniem w czekoladzie możemy chwilę zmrozić. Czekoladę topimy w kąpieli wodnej, dodałam odrobinę oleju kokosowego aby uzyskać bardziej płynną konsystencję. Następnie odkładamy na kratkę i najlepiej na papier do pieczenia albo matę silikonową. Wkładamy do lodówki. Ja zostawiłam pralinki na kratce i tak mi zastygły, że czekolada weszła pomiędzy kratkę i ciężko było odrywać ptasie mleczko.









2 komentarze:

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari