niedziela, 18 grudnia 2022

Ciasto Kinder Country bez pieczenia

Te ciasto chodziło już za mną od dawna, jestem fanką ciast bez pieczenia i kremów na bazie mascarpone. Ciasto kinder country jest mega szybkie i pyszne. 


Składniki:
- maślane herbatniki ok. 30 sztuk (1 i 1/2 opakowania z Boedronki),
- ok. 1 szklanki płatków śniadaniowych miodowych Nestle Kangus.
Biała masa:
- 1 śmietana 500 ml, 30 lub 36% schłodzona,
- 1 tabliczka białej czekolady,
- serek mascarpone 500 g schłodzony,
- cukier drobnoziarnisty (do smaku).
Czekoladowa masa:
- 2 mleczne czekolady,
- śmietana 30% lub 36% ok. 250 ml,
- ew. 1 łyżeczka żelatyny.

Wykonanie:
Najlepiej dzień wcześniej podgrzać śmietanę 250ml, dodać połamaną czekoladę, gotować tylko do stopienia czekolady (nie zagotowywać), ew. dosłodzić (do smaku). Przelewamy do miseczki, przykrywamy folią spożywczą górę, chłodzimy (najlepiej całą noc). Herbatniki układamy na spodzie blaszki ok. 20x30 cm na papierze do pieczenia.  Śmietanę ubijamy z mascarpone, ew, dosładzamy. Białą czekoladę topimy w kąpieli wodne, delikatnie dodajemy do śmietany (najlepiej śmietanę z mascarpone dodawać do czekolady, a następnie wszystko zmieszać). Dodajemy Kangus, mieszamy. Masę czekoladową, schłodzoną ubijamy na sztywno, gdy będzie za rzadka dodajemy 1 łyżeczkę żelatyny (żelatynę przykrywamy odrobiną wody, do napęcznienia, następnie podgrzewamy, dodajemy stopniowo masę czekoladową, a następnie wszystko łączymy).  Na herbatniki wylewamy białą masę. Następnie kładziemy ponownie herbatniki, wylewamy masę czekoladową, wykładamy kangus, dociskamy lekko. Najlepiej smakuje na 3 dzień gdyż masy będą już sztywne, a smaki przejdą się. 
 













4 komentarze:

  1. Placek naprawdę ciekawy, jakoś do tej pory go nie jadłam. Choć widać po samym wyglądzie, że jest pyszny! Choć mam nadzieję, że zdołam bez żadnego problemu go wykonać. Szczególnie przeraża mnie ta kąpiel wodna, bo jednak miewałam niekiedy z tym kłopoty. W sumie muszę tylko kupić odpowiednie składniki (przede wszystkim płatki śniadaniowe miodowe), a będę mogła przyrządzić ten ciekawy placek. Wydaję mi się, że całą resztę w domu już mam ;) Bardzo dziękuję za ten przepis! Już go wydrukowałam i jestem pewna, że już wkrótce go wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. to jedno z moich ulubionych ciast bo szybko się je robi i równie szybko znika z talerza :D te chrupki najczęściej dawałam do środka, wtedy są miękkie. warto też eksperymentować np. dać krem orzechowy z masła orzechowego na herbatniki przed masą czekoladową, na wierzch dać jakąś posypkę albo przesmarować ciastka dżemem lekko kwaśnym np. wiśniowym dla nadania ciekawego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do środka też wrzuciłam ale jednak takie miękkie płatki nie smakują mi. Co do innych smaków pewnie można eksperymentować ale to akurat jest typowe kinder country na wzór słynnego batonika :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari