środa, 29 kwietnia 2015

Tagliatelle w kremowym sosie z botwinką i cukinią.


Ostatnio pojawiła się na rynku botwinka, więc bez wahania kupiłam ją! Wymyśliłam danie obiadowe dość oryginalne - zapraszam na Tagliatelle w kremowym sosie z botwinką i cukinią.
 
Składniki:
- 1/2 cukinii (mniejszej),
- 1 pęczek botwinki (bez buraczków),
- 250 g mascarpone,- 1 ząbek czosnku,
- ok. 200 g makaronu Tagliatelle,
- oliwa z oliwek,
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa.

Wykonanie:
Cukinię i botwinkę dokładnie myjemy. Odcinamy buraczki. Pół cukinii ze skórką trzemy na tarce na dużych oczkach. Botwinkę szatkujemy (gałązki i liście). Dusimy na małym ogniu, na patelni z dodatkiem oliwy z oliwek ok. 5-7 min. Dodajemy wyciśnięty czosnek, a następnie mascarpone. Zmniejszamy gaz do minimum, mieszamy, przyprawiamy do smaku: sól, pieprz, zmielona gałka muszkatołowa. Makaron gotujemy na al dente zgodnie z instrukcją producenta na opakowaniu. Po ugotowaniu makaron przecedzamy, dodajemy go do sosu, wszystko mieszamy. Gdy nasz sos będzie za gesty możemy dodać do niego wody z ugotowanego makaronu. Polecam również wersję z "mięsem": do makaronu i sosu dodajemy pokrojoną na kostkę szynkę, wszystko mieszamy. Pyszności!












4 komentarze:

  1. To naprawdę oryginalny pomysł, podoba mi sie i jestem ciekawa tego smaku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalne! Muszę spróbować bo wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari