środa, 10 października 2018

Brukselka z żurawiną (na słodko)

Brukselka to taka mała kapusta, nigdy jej nie lubiłam bo była za gorzka. Ostatnio zrobiłam ją na słodko i wyobraźcie sobie tak mi zasmakowała, że brałam dokładkę :)
 Składniki:
- 500 g brukselki,
- garść suszonej żurawiny,
- 2 łyżki syropu klonowego,
- 3 łyżki octu balsamicznego,
- 1 łyżka sosu sojowego (do smaku zamiast soli),
- szczypta ostrej i wędzonej papryki,
- ok. 3-4 sztuki suszonych pomidorów + 1 łyżka oliwy z nich,
- do ozdoby świeża żurawina lub mrożona.

Wykonanie:
Brukselkę gotujemy na al dente/lub jak wolimy na miękko (ok. 5-15 min). Wszystkie przyprawy mieszamy z octem, oliwą i syropem klonowym (do smaku). Żurawinę zalewamy wrzątkiem aby zmiękła, po 1 min. odcedzamy. Dodajemy ją do sosu. Suszone pomidory kroimy w paseczki/kostkę. żurawina Brukselką mieszamy z sosem, a następnie posypujemy ją świeżą/mrożoną żurawiną. Ew. polewamy jeszcze odrobinę sosem klonowym. Polecam także dodać płatki migdałowe :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari