wtorek, 9 września 2014

Domowe lody jogurtowe z mango

Dziś dla ochłody na ostatnie ciepłe dni lata - domowe lody jogurtowe mango. Są słodkie, pyszne i łatwe do zrobienia.


Składniki:
- 1 dojrzałe mango,
- 1 mały jogurt naturalny (ok. 150g).
- łyżeczka miodu/cukru do smaku,
- wafelki do lodów.

Wykonanie:
Mango pokroić na kawałki, dodać jogurt. Następnie przełożyć do blendera. Wszystko wymieszać na jednolitą masę. Dojrzałe mango jest bardzo słodkie - nie wymaga dodania cukru/miodu, w przeciwnym wypadku dodać 1 łyżeczkę miodu. Zamieszać ponownie blenderem. Włożyć do zamrażalnika. Według przepisów w Internecie, aby pozbyć się kryształków lodu należy co 30min - 1godz. wyjąć masę i wymieszać ponownie. Włożyć do zamrażalki. Ja pominęłam ten etap (nie było dużo kryształków). Najlepiej mrozić przez całą noc.  Lody wyciągnąć na 5-10 min przed podaniem (w zależności od temperatury otoczenia), lub jak to ja zrobiłam, przełożyć do blendera z ostrzem do lodów i zmiksować. Lody podawałam w słodkich wafelkach (np. z Biedronki).

8 komentarzy:

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari