wtorek, 10 listopada 2015

Wstążki makaronowe z chorizo w sosie pomidorowym

Jeżeli zrobiliście zapas sosu pomidorowego z Lidla proponuję Wam zrobić szybkie danie obiadowe z makaronem i kiełbaską chorizo w sosie pomidorowym. Ten sos jest tak idealny, że nie trzeba go wcale doprawiać. Może jeszcze zostało coś z tygodnia włoskiego w sklepach, także polecam ten sos. Jak na razie jest moim numerem jeden. Ps. post nie jest sponsorowany ;-)
Składniki:
- kiełbasa Chorizo 200 g (pikantna, np. teraz jest w Biedronce lub w Piotrze i Pawle),
- 330 g sosu pomidorowego z sycylijskich pomidorów czereśniowych (Lidl),
- 1 czerwona cebula,
- 200 g makaronu wstążki,
- 1 ząbek czosnku,
- koncentrat pomidorowy (do smaku, sos jest idealny, ale jak dla mnie lekko za słodki),
- pieprz, sól.
- świeża bazylia,
- 1 łyżka masła do smażenia,
- odrobina białego wina wytrawnego (można pominąć).

Wykonanie:
Cebulę kroimy w kostkę, dusimy na maśle, wyciskamy czosnek, podlewamy odrobiną białego wina (można pominąć). Smażymy/dusimy do wchłonięcia się wina. Następnie dodajemy naszą kiełbaskę, smażymy do zarumienienia. Następnie wlewamy sos, ew. rozcieńczamy go wodą. Dusimy wszystko, ok 5 min. Aby uzyskać bardziej kwaśny smak, dodajemy koncentrat pomidorowy (sos jest naprawdę słodki :), przyprawiamy do smaku (sól, pieprz, bazylia). Makaron gotujemy na al dente. Ugotowany makaron przecedzamy, dodajemy do sosu, mieszamy, posypujemy startym serem/listkami bazylii.










4 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie dania ale nigdy nie jadłam chorizo... ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chorizo jest dość specyficzną kiełbasą, dość twardawą. Pokochałam ją w Hiszpanii od pierwszego kęsa :)

      Usuń
  2. Pychota! Uwielbiam hiszpańskie smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari