środa, 16 sierpnia 2017

Jagodowy budyń jaglany

Jak już jesteśmy w temacie jagodowym dziś zaproponuję Wam zdrowe śniadanie: kaszę jaglaną w formie budyniu z jagodami <3

Składniki:
(na 2 porcje)
- 1/2 szklanki kaszy jaglanej,
- ok. 2 szklanki wody,
- szczypta soli,
- klika łyżek mleka,
- 3-4 łyżki jogurtu naturalnego,
- 250 g jagód, świeżych, mrożonych lub dżemu (użyłam kilka łyżek domowego dżemu jagodowego przepis tutaj)
- ksylitol/cukier trzcinowy lub miód (do smaku, ja pominęłam gdyż dżem już był słodki).

Wykonanie:
Kaszę jaglaną płuczemy kilkakrotnie, potem zalewamy gorącą wodą, odcedzamy. Do garnuszka z wrzącą wodą wsypujemy kaszę. Dodajemy szczyptę soli, doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 15 min (pod przykrywką z otworkiem), na małym ogniu, do miękkości. Pod koniec gotowania można dolać jeszcze trochę wody w razie potrzeby. Jeszcze gorącą kaszę miksujemy blenderem do otrzymania bardzo gładkiej masy. Będzie dość gęsta. Aby rozrzedzić dodajemy jogurt, ewentualnie odrobinę mleka, jagody, w razie konieczności słodzimy do smaku (ja pominęłam, gdyż dałam dość słodki domowy dżem jagodowy). Miksujemy do otrzymania gładkiej mieszanki o konsystencji budyniu.  Przelewamy do miseczek, ozdabiamy jagodami/borówkami/dżemem/frużeliną jagodową. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari