piątek, 17 listopada 2017

Brownie

Lubicie gorzką czekoladę ? Mam dla Was przepis na idealne ciasto na weekend - mocno czekoladowe brownie polane solonym karmelem <3 POLECAM!

Składniki:
- 200 g masła,
- 300 g gorzkiej czekolady (min. 60% kakao),
- 3 jajka,
- 1/2 szklanki drobnego cukru do wypieków,
- 135 g mąki,
- szczypta soli,
- 1-2 garści połamanych orzechów włoskich,
- 1 łyżeczka cynamonu.

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180°C. Przygotowujemy małą prostokątną foremkę szerszą "keksówkę". Wykładamy papierem do pieczenia. Masło roztapiamy na niewielkim ogniu. Dodajemy 3 gorzkie czekolady połamane w kostki. Cały czas mieszamy, aż do roztopienia, a następnie odstawiamy z ognia. W oddzielnej misce miksujemy jajka z cukrem. Dodajemy do nich roztopioną czekoladę z masłem i ponownie miksujemy lub mieszamy rózgą na gładką masę. Dodajemy mąkę, sól, cynamon oraz posiekane orzechy włoskie. Miksujemy/mieszamy na jednolite ciasto. Wylewamy do przygotowanej blaszki, wyrównujemy powierzchnię. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez ok. 35 minut, aż ciasto lekko urośnie, do suchego patyczka. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta kroimy na małe kawałeczki. Polewamy ew. solonym karmelem :)

Opcjonalnie:
Solony karmel: przepis tutaj














6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. murzynka nie mam jeszcze na blogu, ale do murzynka daje się kakao zamiast czekolady, więcej mąki i proszek do pieczenia :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również czasami zrobię brownie z wykorzystaniem gorzkiej czekolady. Jenak moje dzieciaki bardziej preferują kiedy ciasto czekoladowe jest po prostu słodsze. Jak robię brownie z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ to mam pewność, że na pewno będzie pyszne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari