wtorek, 9 czerwca 2020

Lody truskawkowe

Latem najbardziej lubię lody, lekko kwaskawe z wyczuwalną nutą śmietanki. Zapraszam na szybkie domowe lody truskawkowe bez jajek i bez maszynki na bazie śmietanki :)


Składniki:
- 500 g truskawek,
- 3-7 łyżek cukru (w zależności od słodkości truskawek i naszych gustów),
- sok z wyciśniętej 1/2 cytryny,
- ok. 300 ml śmietanki 30 lub 36%.

Wykonanie:
Truskawki wrzucam do garnka z sokiem z cytryny i z ok. 4 łyżkami cukru, gotuję chwilę na małym ogniu aż puszczą sok i lekko zmiękną. Odkładam do przestudzenia, a następnie wkładam na 1,5-3 godziny do zamrażalki. Wyjmuję i blenduję. W tym samym czasie ubijam na sztywno śmietankę z resztą cukru. Zblendowane truskawki łączę z ubitą śmietaną delikatnie mieszając. Dosładzam w razie konieczności po połączeniu truskawek ze śmietanką. Każdy ma inne odczucia smakowe, ja wolę te kwaśniejsze. Truskawki także trafią się raz słodsze raz bardziej kwaśne. Przekładam lody do pojemnika i wkładam do zamrażalki na kilka godzin ok. 5-6. Można co pół godziny wyjmować i blendować, żeby dokładnie pozbyć się kryształków zamrożonej wody. Ja zrobiłam to dopiero po ok. 6 godz. i było też super.  P onownie wkładam lody do mrożenia na całą noc. Wyjmuję na 5 min przed podaniem, aby łatwiej było nakładać :)












2 komentarze:

  1. ja zawsze jednak robię w maszynce, upolowałam jakiegoś no name parę lat temu na Allegro i świetnie służy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak z tymi kryształkami wody? Polecasz jaka to marka/model ?

      Usuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari