czwartek, 3 września 2020

Babka cytrynowa z malinami i białą czekoladą

Za oknem już powoli robi się jesiennie, więc polecam Wam szybkie ciasto cytrynowe z malinami, ostatni powiew lata :) Do przygotowania ciasta użyłam gotowego ciasta "Kętrzyński" wystarczy dodać jajka, wodę i olej i podstawa ciasta gotowa :) 


Składniki:
Ciasto:
- Ciasto na Babkę cytrynową marki Kętrzyński (400 g),
- 2 jajka,
- 1/2 szklanki wody,
- 7 łyżek oleju.

Dodatkowo:
- ok. 100-200 g malin,
- 1 tabliczka białej czekolady + 1 łyżeczka oleju kokosowego (opcjonalnie),
- odrobina masła + bułka tarta do obsypania blaszki.

Wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto miksujemy ok. 5 min do uzyskania jednolitej konsystencji. Małą blaszkę "keksówkę" smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą, nadmiar bułki wysypujemy. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni (użyłam termoobiegu). Maliny delikatnie mieszamy z ciastem. Następnie wylewamy ciasto do formy. Pieczemy ok. 45 min do urośnięcia, zarumienienia i suchego patyczka. Upieczone ciasto wyjmujemy z formy i kładziemy na kratce do ostygnięcia. W międzyczasie topimy białą czekoladę w kąpieli wodnej. Gdy będzie ciężko się topić możemy dodać 1 płaską łyżeczkę oleju kokosowego. Polewa nabierze delikatnego aromatu kokosowego. Na ciasto polewamy polewę.   

Przepis powstał we współpracy z marką "Kętrzyński" https://ketrzynski.pl/ #kętrzyński


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari