niedziela, 22 listopada 2020

Grzaniec bez alkoholu

Uwielbiam grzańce, szczególnie zimnymi jesiennymi wieczorami czy mroźną zimą. Grzaniec nie musi być na alkoholu. Jest to super przepis dla mam karmiących czyli mnie :) 
Składniki:
- 1 l domowego soku z porzeczki,
- 1 pomarańcza,
- 1 cytryna,  
- kilka goździków,
- 1 laska cynamonu,
- ziarenka kardamonu,
- 1-2 gwiazdki anyżu,
- ewentualnie miód do posłodzenia,
- garść żurawiny,
- jabłko i wycięte gwiazdki do ozdoby.

Wykonanie:
Sok podgrzewamy z przyprawami i plasterkami cytrusów. Dodatkowo możemy wycisnąć sok z pomarańczy i cytryny. Dodajemy na koniec żurawinę. Gdy mamy kwaśny sok porzeczkowy możemy dosłodzić miodem. Gdy za bardzo słodki rozcieńczyć wodą lub dodać więcej cytryny. Podajemy gorący. 









4 komentarze:

  1. z chęcią wypróbuję, bez alkoholu i dla dzieci się będzie nadawało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli dzieci lubią takie korzenne smaki to polecam :)

      Usuń
  2. Jesli smakuje tak jak wyglada to dla mnie BOMBA!dziekuje za podpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari