wtorek, 8 grudnia 2020

Szybkie pierniczki

Szybkie pierniczki z ciasta na piernik Kętrzyński, czy to możliwe? Można! Uwielbiam ten piernik i co roku moja cała rodzina jego robi, zawsze wychodzi i jest super! A ja w tym roku zamiast piernika zrobiłam z niego pierniczki. Są fajne chrupiące i mega aromatyczne. A jak dodamy do puszki z pierniczkami skórkę od pomarańczy i mandarynki zrobią się miękkie, polecam ten patent :) 



Składniki:
(ok. 50 sztuk, w zależności od wielkości i grubości)
- Ciasto na piernik Kętrzyński XXL (750 g),
- 1 jajko,
- 2 łyżki śmietany 18%,
- 2 łyżki kakao (ja lubię ciemne pierniczki, ale możecie pominąć),
- 1 kostka masła (200 g).

Lukier królewski:
- 1 białko (ok. 30 g),
- 150 g cukru pudru
ok. 5 kropli soku z cytryny
- barwnik spożywczy (opcjonalnie).

Wykonanie:
Wszystkie składniki wrzucamy do misy miksera, wyrabiamy ciasto. Jest dość kruche, ale ugniatając je w ręce robi się elastyczne i miękkie. Dzielimy je na mniejsze porcje i tak wałkujemy wykrawając pierniczki, ja takie grubsze zrobiłam ładniej odchodziły od blatu. Mój patent żeby pierniczki nie straciły kształtu przy odrywaniu ze stolnicy, podważałam je nożem stołowym. Dla pomocy podsypujemy odrobiną mąki. Pieczemy na papierze do pieczenia w piekarniku rozgrzanym do 180stopni ok. 10 min. (w zależności od grubości, cieńsze krócej, grubsze i większe dłużej).  Dekorujemy wg uznania np. lukrem królewskim.

Lukier:
Cukier puder przesiać przez sito. Dokładnie rozdzielamy białko od żółtka, wlewamy je do miski, dodajemy sok z cytryny i cukier puder. Miksujemy mikserem ok. 10 minut na niskich obrotach, (najlepiej ręcznym używając mieszadeł a, nie ubijaków do piany). Dzięki temu zabiegowi niepotrzebnie nie napowietrzymy lukru i nie będą pojawiać się pęcherzyki powietrzne na wierzchu, które mogą być później widoczne na wierzchu pierniczka. Pęcherzyków pozbywamy się delikatnie przekłuwając je wykałaczką. Lukier powinien być gładki i lśniący. Jeżeli chcemy uzyskać kolorowy lukier, dodajemy odpowiednią ilość barwnika. Gotowy lukier przekładamy do foliowego rękawa cukierniczego, z najmniejszą okrągłą tylką Wiltona nr 1. Dekorujemy według uznania. Najpierw obrysowujemy kontur na pierniczku, a następnie czekamy aż zastygnie. Następnie wyłożyłam odrobinę lukru na środek i wykałaczką rozprowadzałam po całym pierniczku. Po zastygnięciu 1 warstwy możemy rysować ponowny wzorek. Wyjdzie nam fajny efekt. Konsystencję lukru możemy zmieniać w zależności od potrzeb. Można zagęścić go, dodając cukier puder lub rozrzedzić, dodając więcej białka/soku z cytryny lub wody (najlepiej robić to wszystko kropelka po kropelce).

INNE przepisy na Pierniczki tutaj:





Przepis powstał we współpracy z marką "Kętrzyński" https://ketrzynski.pl/ #kętrzyński IG @majonez_ketrzynski -  www.instagram.com/majonez_ketrzynski
Wszystkie produkty marki Kętrzyński dostępne są na www.sklepwegorzewo.pl oraz w niektórych marketach Stokrotka, Auchan, Carrefour.

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari