wtorek, 26 października 2021

Halloweenowe babeczki duszki

Halloween już niedługo i mam dla Was kilka inspirujących przepisów na pyszne urocze babeczki. Dziś babeczki duszki.

 
Składniki:
- 1 ciasto Babka cytrynowa Kętrzyński (400 g),
- 2 jajka,
- 1/2 szklanki wody,
- 7 łyżek oleju,
- 1 tabliczka białej czekolady,
- garść wiórek kokosowych. 

Dodatkowo:
Biała masa cukrowa do tworzenia figurek (użyłam Saracino).

Krem maślany:
- 200g masła,
- 200g cukru pudru,
- odrobina mleka,
- odrobina soku z cytryny,
- barwnik spożywczy różowy i fioletowy.

lub przepis na proste ciasto na muffinki:

Składniki:
- 2 szklanki mąki,
- 2 jajka,
- 1/2 szklanki oleju,
- 1/2 szklanki cukru,
- 150 ml kefiru,
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
- wiśnie z kompotu/mrożone.

Wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto mieszamy. Dodajemy połamaną czekoladę i wiórki kokosowe. Do formy na muffinki wlewamy ciasto do 2/3 wysokości (babeczki jeszcze nam urosną).  Pieczemy w rozgrzanym piekarniku 180 stopni (góra - dół) tak ok. 30 min. do suchego patyczka. Wyjmujemy na kratkę studzimy. 

Krem maślany:
Masło wyjmujemy z lodówki musi być pokojowej temp i bardzo miękkie. Ubijamy je na wysokich obrotach, aż uzyska białawy kolor. Następnie dodajemy cukier puder,  dolewamy odrobinę mleka i ponownie ubijamy. Na sam koniec dodajemy odrobinę soku z cytryny i dodajemy barwnik spożywczy. Przekładamy do rękawa ozdobnego cukierniczego (użyłam Wilton 1M). Wyciskamy krem na babeczki, ozdabiamy duszkiem. Krem w lodówce zesztywnieje. 

Duszki:
Masę cukrową ugniatamy w ręcę, aż będzie elastyczna. Wałkujemy dość cienko (na kilka milimetrów). Ewentualnie podsypujemy wałek cukrem pudrem. Wycinamy koła szklanką. Następnie składamy formułujemy duszki. Możemy użyć do tego lizaka. Na lizaka nakładamy nasze wycięte koło i ładnie formułuje się duszek. Wstawiamy tak w pionie lizaki na stojak do cakepopsów lub jak ja użyłam na kostkę florystyczną. Duszki muszą wyschnąć. Nie wkładamy do lodówki, tylko suszymy w temp pokojowej. Oczka zrobiłam z lukru czarnego w tubce wyciskanej, możemy zrobić z roztopionej czekolady, narysować pisakiem cukrowym lub doczepić gotowe oczka cukrowe. 

Post powstał przy współpracy z marką "Kętrzyński" https://ketrzynski.pl/ #kętrzyński IG @majonez_ketrzynski - www.instagram.com/majonez_ketrzynski Wszystkie produkty marki Kętrzyński dostępne są na www.sklepwegorzewo.pl oraz w niektórych marketach Stokrotka, Auchan, Carrefour.


UWAGA:
Inne przepisy na ciasto na muffinki:













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari