czwartek, 17 lutego 2022

Babeczki z kremem z białej czekolady

Pyszne kruche babeczki idealne na każdą okazję i bez okazji :)

Składniki:
Możemy użyć każdego przepisu na ciasto kruche, ważne żeby nie używać proszku do pieczenia, i dobrze je schłodzić, aby podczas pieczenia nie urosło i nie zmieniło swojego kształtu. 
Ciasto:
- 3 szklanki mąki pszennej tortowej,
- 6 żółtek,
- 3 łyżki cukru drobnoziarnistego,
- 1 kostka masła (zimnego),
- szczypta soli.

Krem:
- 500 ml śmietany 36%,
- 2 tabliczki białej czekolady.

Dodatkowo:
- świeże owoce, 
- precelki w kształcie serca (w lidlu znalazłam słone ale widziałam też w kształcie precelka w czekoladzie mlecznej i gorzkiej).

Wykonanie:
Ciasto:
Składniki na ciasto, łączymy ze sobą, tworzymy ciasto. Owijamy w folię spożywczą i wkładamy na 30 min do lodówki. Foremki na babeczki smarujemy masłem. Wałkujemy ciasto i wykrajamy koła ciut większe niż średnica naszych foremek. Wycinałam szklanką. Następnie lepimy ciasto w foremkę. Widelcem nakłuwamy. Wkładamy ponownie do lodówki na 15 min. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w 180stopniach góra dół ok. 15-20 min. do zarumienienia. Wyjmujemy, czekamy aż całkowicie wystygną. 

Krem:
Zrobiłam dzień wcześniej. Śmietanę podgrzewamy wrzucamy czekoladę połamaną w kostkę i dokładnie mieszamy. Wyłączamy palnik, żeby nie przypalić śmietany. Przelewam do miski. Przykrywamy górę folią spożywczą aby nie utworzył się kożuch. Na następny dzień (śmietanę ubijam na sztywno). Przekładam do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką Wilton 1 M. Wyciskam krem na kruche babeczki, dekoruję. Wkładam ponownie do lodówki. Krem najlepiej smakuje następnego dnia, gdyż bardziej stężeje.      













4 komentarze:

  1. moim zdaniem nie ma nic lepszego niż krem z białej czekolady. do babeczek, tortu, wszędzie! a jak do tego będzie kruche ciasto i świeże owoce to już w ogóle luksusowo, palce lizać :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari