niedziela, 20 lutego 2022

Kremówka - napoleonka najprostszy przepis

Dzień dobry, ostatnio chodziły za mną kremówki zwane napoleonkami. O rany jak ja miałam ochotę a nigdy ich nie robiłam. Zawsze bałam się i myślałam, że to mega pracochłonne ciasto. Dlatego pomogłam sobie i zrobiłam z gotowego ciasta francuskiego, najlepiej dobrej jakości na maśle.

 

Składniki:
- 2 budynie śmietankowe,
- 1/2 l mleka,
- ok. 250 śmietana 36%,
- 3-4 łyżki cukru drobnoziarnistego (do smaku),
- 1 kostka miękkiego masła, 
- 1 ciasto francuskie xxl,
- cukier puder do posypania.

Wykonanie:
Ciasto francuskie rozwijamy, tniemy na pół pieczemy na płaskiej blaszce w 180stopniach przez ok. 15-20 min. do zarumienienia (wg instrukcji producenta na opakowaniu). Budynie gotujemy także wg instrukcji na opakowaniu z tym, że używamy o połowę mniejszą ilość mleka (użyłam 1/2 l.) Odkładamy do wystudzenia, górę zakrywam folią spożywczą przylegle do budyniu. Dzięki temu nie utworzy się kożuch. Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem. Po wystudzeniu budyniu, mieszamy go z masłem na jednolity krem. Delikatnie masę budyniową łączymy z ubitą kremówką. Po wystudzeniu ciasta francuskiego, wkładam cały krem na pierwszy blat. Najlepiej włożyć do blaszki kształtem dobranej do tego ciasta. Przykrywamy drugim blatem ciasta francuskiego. Wkładamy do lodówki najlepiej na noc. Przed podaniem sypiemy cukrem pudrem. Kroimy nożem z ząbkami. Na drugi, trzeci dzień idealna będzie do krojenia i jedzenia, gdyż krem będzie bardziej sztywny.  












2 komentarze:

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari