czwartek, 7 kwietnia 2022

Ciasto z galaretką i budyniem (bez pieczenia)

Dzień dobry na święta jak i zbliżający się weekend polecam szybkie i pyszne ciasto bez pieczenia :)


Składniki:
- ok. 16 herbatników kakaowych (1 opakowanie),
- ok. 32 herbatników jasnych,
- 2 budynie śmietankowe (bez cukru),
- 4 łyżki cukru,
- 750 ml mleka,
- 2 galaretki wiśniowe/malinowe + ok. 700ml wrzątku,
- wiśnie z kompotu lub mrożone,
- 1 kostka masła (miękkiego),
- masa krówkowa 400g (Gostynin),
- kilka truskawek (do ozdoby),
- 250 ml śmietanki 36% i 250 g mascarpone (ozdobny krem na wierzch).

Wykonanie:
Budynie robimy wg przepisu na opakowaniu (dałam mniej mleka łącznie ok 750ml na 2 budynie). Po ugotowaniu, odstawiamy do ostudzenia, zakrywamy wierzch budyniu folią spożywczą aby nie tworzył się kożuch. Galaretkę robimy wg przepisu na opakowaniu (dałam mniej wrzątku ok. 700ml na 2 galaretki). Odstawiamy do ostudzenia, następnie wkładamy do lodówki do tężenia. Po ostudzeniu mieszamy budynie z miękkim masłem. W międzyczasie blaszkę wymiarów 23x28 (liczona na spodzie blaszki, ku górze się rozszerza) wykładamy papierem do pieczenia, układamy kakaowe herbatniki. Wylewamy budyń, na to wykładamy jasne herbatniki, masę krówkową i kolejną warstwę jasnych herbatników. Na górę kładę odsączone wiśnie. Tężejącą galaretkę wylewamy na wiśnie. Śmietanę ubijamy na sztywno z mascarpone. Przekładamy do rękawa cukierniczego i ozdobną tylką wyciskamy na każdy kawałek ciasta, ozdabiamy truskawką. 

  










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari