piątek, 9 września 2022

Owsianka z karmelizowanym jabłkiem i orzechami

Dziś na szybkie śniadanie zaproponuję owsiankę z karmelizowanym jabłkiem i orzechami. Super jest jako lunchbox, szybki deser, lub pyszne śniadanie :) 




Składniki:
(2 porcje)
- 3-4 łyżki płatków owsianych błyskawicznych,
- ok. 1 szklanka mleka,
- 1 jabłko słodko-winne + sok z cytryny,
- 2 łyżeczki miodu (np. smak jabłko cynamon od Pasieki Rodziny Sadowskich, wtedy możemy już pominąć dodatkowy cynamon),
- 2 łyżeczki masła,
- 2 garście orzechów włoskich+1 łyżka miodu + odrobina masła,
- 2 słoiczki (wykorzystałam po miodzie).

Wykonanie:
Uwielbiam  wykorzystywać ponownie różne przedmioty i tak słoiczki po miodzie 430g, wykorzystałam na ten deser/śniadanie. 

Do garnka z grubym dnem wlewamy mleko, sypiemy płatki owsiane (ja zawsze robię to na oko). Ważne, żeby po ugotowaniu płatki miały gęstą konsystencję. Przelewamy na dno słoiczków. Jabłko obieramy, kroimy w większą kostkę, polewamy sokiem z cytryny. Na patelni roztapiamy trochę masła, dodajemy miód ok 2 łyżeczki. Wrzucamy jabłka i dusimy na małym ogniu. Miód fajnie oblepi je. Możemy oddać cynamon i goździki, ja użyłam miodu o smaku jabłka i cynamonu, który nadał smaku i aromatu. Przekładamy do słoiczka. Na koniec prażymy orzechy, dodajemy tak samo trochę masła i miodu. Na koniec po wystygnięciu będą chrupiące, oblepione miodem i twarde. Do ozdoby albo do smaku możemy podać bitą śmietanę i pokruszyć cynamonem. Słoiczki nadają się do zabrania na wynos, wystarczy zamknąć i wziąć ze sobą. 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari