wtorek, 15 marca 2016

Babka wielkanocna kajmakowa

Święta tuż tuż, w takim razie czas na świąteczne przepisy! Na pierwszy rzut idzie babka kajmakowa. 
 
Składniki:
- 200 g mąki pszennej,
- 100 g mąki ziemniaczanej,
- 300 g gotowej masy krówkowej (kajmaku) + 100 g do polewy,
- 4 łyżki cukru drobnoziarnistego,
- 5 dużych jajek,
- sok z połowy cytryny,
- 100 g masła,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Polewa:
- 100 g masy krówkowej,
- 5 dużych łyżek śmietany 30%.

Wykonanie:
300 g masy kajmakowej podgrzewamy z masłem w garnuszku na małym ogniu (do połączenia się składników). Następnie odstawiamy do przestygnięcia, aie nie dopuszczamy do stężenia. Resztę masy (100 g) wykorzystamy na polewę. Jajka ubijamy z cukrem przez kilka minut do chwili, aż masa jajeczna będzie jasna i puszysta. Następnie dodajemy do niej sok z cytryny i masę krówkową. Mieszamy do chwili połączenia się składników, a następnie dodajemy przesiane obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Ponownie mieszamy. Formę na babkę smarujemy masłem i obsypujemy kaszą manną/bułką tartą. Przelewamy do niej ciasto. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180°C. Pieczemy ok. 40-45 min, sprawdzamy patyczkiem czy babka jest upieczona (do suchego patyczka). Babkę odstawiamy na ok. 10 min. Następnie wyjmujemy ją z foremki, odwracamy. Spód babki wyrównałam nożem, aby była idealnie równa. Pozostałą masę kajmakową podgrzewamy ze śmietaną, energicznie mieszając by się nie przypaliła. Gorącą polewę wylewamy na wierzch babki. Najlepiej smakuje tego samego dnia :)













5 komentarzy:

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari