piątek, 22 kwietnia 2022

Krokiety z ziemniakiem i brokułem

Zgodnie z podejściem zero waste na szybki obiad zrobiłam krokieciki z ziemniaka i brokuła. Dzień wcześniej zostało mi trochę warzyw i tak powstała szybka i pyszna przekąska :)



Składniki:
(ok.10 małych krokiecików)
- 1 duży ziemniak (ugotowany np. dzień wcześniej),
- 2 różyczki brokuła,
- ok. 1 łyżka bułki tartej,
- sól, pieprz (do smaku),
- bułka tarta do obtoczenia,

Ciasto:
- mąka, mleko (na oko do gęstej konsystencji),
- szczypta soli.

Dip miętowy:
- 3 łyżki jogurtu typu greckiego,
- sól, cukier (do smaku),
- pęczek świeżej mięty,
- przyprawy greckie (do smaku).

Wykonanie:
Dzień wcześniej ugotowałam ziemniaki i brokuła. Zostało mi trochę z obiadu nie chciałam ich zmarnować więc zrobiłam krokieciki. Ziemniaka ugniatamy z brokułem, doprawiamy przyprawami, dodajemy bułkę tartą. Formujemy małe krokieciki. Obtaczamy w bułce tartej. I tak możemy już smażyć jednakże dla pewności, że się nie rozpadną, robimy ciasto. Nie użyłam nigdzie jajka z uwagi na alergię mego synka. Mąkę łączę z wodą/mlekiem, dodaję trochę soli. Ma być dość gęste ciasto. Obtaczam każdy krokiet w cieście, a następnie w bułce tartej. Są mega chrupiące. Smażę z każdej strony na złoty kolor. Podaje z dipem jogurtowym.

Dip:
Miętę szatkuję, wszystkie składniki mieszam, doprawiam do smaku. Możemy miętę zblendować, dip nabierze ładnego koloru.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari