niedziela, 3 maja 2020

Domowe bułki pszenne

Dziś zapraszam Was na idealne domowe bułki pszenne, najlepsze są na ciepło z masłem. Użyłam ich także do domowego burgera.




Składniki:
- 3 szklanki mąki pszennej,
- 1 płaska łyżeczka soli,
- 1 jajko,
- 3/4 szklanki letniej wody, 
- 20g świeżych drożdży,
- 1 i 1/2 łyżeczki cukru,
- 2 łyżki masła (temperatura pokojowa).

Wykonanie:
Robimy zaczyn:
Drożdże mieszamy z cukrem i letnią wodą, posypujemy troszkę mąki, mieszamy. Przykrywamy ściereczką. Odkładamy w ciepłe miejsca do wyrośnięcia ok. 15 min.

Mąkę, sól, masło, jajko i gotowy zaczyn przekładamy do misy miksera i mieszamy hakiem do ciasta drożdżowego. Gdy ciasto zacznie ładnie odchodzić od miski wyrabiamy jeszcze ok. 5 min. Ciasto odstawiamy na jakieś 5-10 minut. Po tym czasie ponownie wyrabiamy przez ok. 5 minut. Ciasto powinno mieć konsystencję plasteliny. Ciasto przekładamy do miski podsypanej mąką. Przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na ok. 1 godzinę w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 8 części (wielkość po wyrośnięciu bułeczek kajzerek), lub 6 części (po wyrośnięciu będą to duże bułki hamburgerowe). Z  formujemy bułkę, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, lekko ją spłaszczamy. Przykrywamy do ponownego wyrośnięcia na ok. 30 minut. Wyrośnięte bułki możemy posmarować mlekiem roztrzepanym z żółtkiem i posypać sezam. Znak krzyżyka na kajzerkach zrobiłam napiętą nitką. Bułki pieczemy w nagrzanym piekarniku ok. 17 min. w temperaturze 215°C, grzałka góra- dół. 

Źródło: Przepis pochodzi ze strony: www.cincin.cc







Przepis na domowe burgery: tutaj
Przepis na krążki cebulowe: tutaj
Domowe frytki: tutaj









2 komentarze:

  1. bardzo apetyczne, dobrze że wreszcie można bez większych problemów drożdże kupić, można się będzie wziąć za pieczenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to prawda, sama chyba z miesiąc czekałam na drożdże i też kupiłam 4 opakowania i zamroziłam na gorsze czasy :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari